" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

ایجاد سایت جدید

شما اگه جای من بودید ثبت نام میکردید؟

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲ ق.ظ

توی این چند سالی که از فارغ التحصیلیم میگذره،تقریبا هرسال تصمیم به خوندن ارشد میگرفتم ولی بعدش بلافاصله پشیمون میشدم.اولا بخاطر اینکه کار و محل کارمو دوست داشتم و با مدرک کارشناسیم کار نمیکردم که بخوام دوباره برم درس بخونم،دوما از سیستم اموزشی مزخرفِ کشورمون خوشم نمیومد.چون میدونستم قراره سه چهار سال درگیر یه سری جزوه و کتاب باشم بدون کار عملی و صرفا تئوری.بدونِ بار علمی.همونجوری که توی دوره ی کارشناسی گذشت.

بهرحال سالها همینجور گذشت و هرسال منصرف میشدم از شرکت کردن تو ارشد،تا امسال تابستون که تصمیم گرفتم که طلسم رو بشکونم و این فرصت رو به خودم بدم که تو رشته ی مورد علاقه م کنکور ارشد رو شرکت کنم.منابع رو اول مهر ماه تهیه کردم که مثل سالهای قبلی پشیمون نشم و خودمو مجبور کرده باشم به درس خوندن.کتاب ها تمام مدت این هشتادو پنج روز روی میز و داخل کمد محل کارم بود.ولی متاسفانه جز چند صفحه از یه کتاب چیز دیگه ای نخوندم!منی که معروفم به تندخوانی.منی که ٤٥٠ص کتاب رو توی دو روز تموم میکنم و جزییات تو حافظه م میمونه ،حتی یه کتاب رو توی این مدت تموم نکردم.نه اینکه نتونم.نخواستم.حقیقتش انگیزه ی چندانی نداشتم.

این چند روز که ثبت نام ارشد شروع شده خیلی با خودم کلنجار رفتم که ثبت نام کنم یا نه،راستش میدونم شاید فقط یک ماه فرصت درس خوندن داشته باشم،بقیه اوقات به صورت فشرده سرکارم و بعیده منِ تغییر رشته ای بتونم به چیزی که میخوام برسم،هرچند چیزی که مهمترین چیزی که من الان میخوام استقلاله.احساس نیاز به استقلال و تغییر تو روزمرگیم رو بشدت درون خودم حس میکنم.نیاز به درس خوندن نه بخاطر درآمد و شغل خوبی که میدونم با مدرک نمیشه بهش رسید ،که رشدیه که بهمراه خودش توی این چند سال میاره.

ناراحتم ازین اوضاع.ازین که نتونستم یه تصمیم محکم بگیرم و پاش بمونم.ازینکه میدونم بخش بزرگیش تقصیر خودمه که نخواستم واقعا بخونم.که اگه میخواستم نشدنی نبود ولی ...

 

 

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۴
🔹🔹نیلگون 🔹🔹

نظرات  (۱۰)

مطمئنا اون بخش ایده ال گرای شخصیتت این کنکور رو تموم شده میدونه و فکر میکنی فایده ای نداره شرکت کردنش اما بنظرم ثبت نام کن و حتما براش بخون :)

پاسخ:
بله عزیزم درست میگی ..
مرسی که نظرتو گفتی :)
۲۴ آذر ۹۸ ، ۱۱:۴۷ الهه آبان

به نظرم ثبت نام کن.

شاید منطقی نباشه، ولی اگه احساس می‌کنی هنوز تصمیم درستی نگرفتی و مرددی، بیشتر به خودت زمان بده برای تصمیم‌گیری. البته بدیش اینه که یه بار فکری اضافه‌س و اگه الان ثبت نام نکنی حداقل تا سال آینده همین موقع‌ها دیگه بهش فکر نمی‌کنی و این فکر از ذهنت میره بیرون. ولی چون میگی هی تصمیم می‌گیرم و هی منصرف میشم، به نظرم زمان بیشتری به خودت بده.

می‌تونی ثبت نام کنی و سر جلسه نری. می‌تونی سر جلسه بری و انتخاب رشته نکنی، حتی می‌تونی انتخاب رشته بکنی و انصراف بدی!

اگه تو این فاصله کار دیگه‌ای نداشتی و همه‌ی زندگیت به کنکور وصل بود، این وضعیت خیلی آزاردهنده می‌شد، اما چون واقعا زندگیت به کنکور بند نیست، به نظرم ارزش اینو داره که بیشتر برا تصمیم‌گیری وقت بذاری.

پاسخ:
ممنون از نظر خوبت الهه
درست میگی واقعا.. میدونی چیه؟چون زندگیم به کنکور وصل نیست و از طرفی دوستای زیادی دارم که ارشد خوندن تو رشته ها و دانشگاه های خوب و الان بیکارن یا اگر کاری هم دارن مرتبط به مدرک ارشدشون نیست،حقیقتا دلسرد میشم.
بدتر ازون فکر میکنم با علم و اشراف به این چیزایی که گفتم،ناشکریه که موقعیت فعلیمو ول کنم برم ادامه تحصیل بدم !
ولی خب از یه طرف دیگه اگه اینکارو نکنم همیشه فکرش باهام میمونه.
۲۴ آذر ۹۸ ، ۱۴:۰۵ آفتابگردون ...

آره ثبت نام میکردم

و خب خودت هم گفتی که درس یه جور تنوعه و رشد و پیشرفت هرچند که زیادم به اون سطحی که میخوایم نزدیک نباشه... یه جور تسکین برای روزمرگی‌هاست

پاسخ:
دقیقا فقط جنبه ی رشدش خوبه.البته متاسفانه تو کشور ما اینجوریه.
بازم توی رشته های شما انگیزه و روحیه ی بیشتری هست برای ادامه ى تحصیل.

ثبت نام کنی و خوبی و بدی هاشو بپذیری

 انتخاب قشنگی کرده ای

پاسخ:
ممنون از نظر خوبتون :)

سلام عزیزم 

حتما شرکت کن و اصلا به نتیجه فکر نکن ، این که موفق بشی یا شکست بخوری اصلا مهم نیست ، مهم این که دقیقا چند سال بعد به خودت نگی که چرا این فرصت رو از دست دادم ...فرصتای زندگی منتظر نمیشینن که حالا تو بهترین شرایط بری سراغشون ! زودی از دست میرن . الان دیر نیست ، ده سال دیگه هم دیر نیست ولی بعدش دیگه به اندازه الان انرژی و حوصله ممکنه نداشته باشی .

و اینم بگم کلن آدم هدفی داشته باشه تو زندگیش و همین که تو درس بیوفته زندگیش خیلی جهت دارتر میشه و اون حس رضایت از خودت بیشتر از قبل تحقق پیدا میکنه

امیدوارم حسابی موفق باشی♥️

پاسخ:
سلام به روی ماهت
 واقعا درست میگی.فرصت ها و عمر ما همینجوری اروم و بی سرو صدا از دست میرن.
مرسی از نظرِ خوبت عزیزم
متشکرم.همچنین خودت💙

به نظرم شرکت کن. نتیجه ش مهم نیست. اینکه چیزی رو میخوای دنبالش برو که فردا نگی "ای کاش دنبالش میرفتم و...".

پاسخ:
دقیقا همینجوره ..ممنون ازینکه نظرتونو گفتید

عکس بچگیاشو😀از من بپرسی احتمالا جوابشم بدونی دیگه صد درصد شرکت کن 😉

پاسخ:
عکس بچگیام کو؟! کجاس😦

اون بالا سمت چپ😃

پاسخ:
پس چرا من نمیبینمش؟میتونی یه شات از وبم بگیری واسم اپلود کنی بفرستیش؟😦

بیاhttp://uupload.ir/files/8qpb_screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B1%DB%B2%DB%B1%DB%B7-%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B4_chrome.jpg

پاسخ:
عه واااا چه قدر عجیب
اخه چجوری رفته اونجا؟! پس چرا خودم نمیبینمش ؟!😍😂😦
۲۶ آذر ۹۸ ، ۲۲:۳۷ آبی آسمانی

ببین فضای ارشد کلا با کارشناسی فرق داره.

ترم یک و دو درس های تخصصی پاس می کنید که شبیه درس های تخصصی کارشناسیه.

آخر ترم ۲ یا ترم ۳ که سمینار پاس می کنید، کلا با معنی و مفهوم سرچ کردن آشنا میشید، با موضوعات روز رشتتون سر و کله می زنید. مهمترین قسمتی ارشد، وقتیه که پروپوزال  میدی و پایان نامه رو شروع می کنین، اونجاست که چالش هایی رو تجربه می کنید که به عمرتون تجربه نکردین و عمیقا مفهوم ریسرچ کردن و علم و دانش و مفاهیم رشتتون رو درک می کنید.

البته همه اینها بستگی به دانشگاه و استادی که انتخاب می کنید داره، بسیاری از دانشگاه ها صرفا یک مدرک و یه تیکه کاغذ بیشتر به حساب نمیان.

پس از همین الان پیشنهاد میدم که گازشو محکم بگیرید و به فکر انتخاب اساتید و دانشگاه های تاپ باشین....

پاسخ:
ممنون از صحبت های خوبتون.قطعا اگه دانشگاه خوبی قبول نشم أصلا ارشد نمیخونم.
ولی اگه قبول بشم همه ی تلاشم رو میکنم و پای تمام چالش ها و سختیاش میمونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی