" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

ایجاد سایت جدید

جبر .... اختیار؟! جبر ...

جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ب.ظ


میترسم تا پونزده سال دیگه ؛ مراجع محترم حکم بدن که حجاب واجب نبوده و نیست و اکنون مستحبه!

 هرکی دلش خواست حجاب بگیره و هرکس  نگرفت هرجی بر او نخواهد بود.

اصلا هیچ آداب و ترتیبی نجویید که هرچه گفتیم باد هوا بود!!


دارم به پونزده سال بعد فکر میکنم و دخترای جوونی که با خیال راحت...بدون نگرانی و ترس از دنیا و آخرتشون؛ با موهای صاف و فر و وز تو خیابون قدم میزنند و بلند بلند میخندن ...


اونوقت من به گذشته فکر میکنم.به موهای بلند و مشکی ای که همیشه زیر روسری و چادر پنهان موند.


به عقاید عمیقی فکر خواهم کرد که مرور زمان اینطور عوضش کرد .. 

اون زمان به دین؛ به مراجع؛ به زمان؛مکان؛ جبر و اختیار .... به آخرت؛ به اعتقاداتی که یادمون دادند؛

 به جوونی از دست رفته؛ به موهای کم پشت و سفیدم فکر میکنم ...



و چه کسی میتونه حس و حال اون لحظه ی من و امثال من رو وصف کنه...؟

.

.

.

.

.

.

.

.


+بعد مرور این پست ؛ گریزی زدم به پانزده ساله پیش.

تازه وارد دبستان شده بودم.عمه م از ایتالیا برام یه کوله پشتی رویایی فرستاده بود!

کوله پشتی ای که لنگه شو؛هیچ کس هیچ جا ندیده بود.

رنگش صورتی و لیمویی بود و یه عکس باربی قشنگ هم رو خودش داشت ..

اون سال روز شماری میکردم تا زودتر مدرسه شروع بشه و من با کیف قشنگم برم مدرسه.

روز موعود رسید و من بلاخره با کیف محبوبم به مدرسه رفتم.سرخوش و خوشحال از داشتن کیف باربی قشنگم بودم که مدیرم جلومو گرفت .. و بهم گفت عکس باربی تو مدرسه ممنوعه!!!

چون باربی بی حجابه و داشتنش گناهه!.. و نمیتونی تو مدرسه ازین کیف استفاده کنی :(

بعد اون من بودم و حسرت کیفی که نمیتونستم تو مدرسه ازش استفاده کنم.و نمیتونستم درک کنم چرا داشتن چنین کیف قشنگی گناهه؟؟؟

از ممنوع بودن گذاشتن شال و کلاه رو مقنعه مدرسه؛ ممنوع بودن کفش های رنگی و لباساهای رنگی چیزی نمیگم...که این قصه سر دراز دارد ..


الان از آزادی بچه ها و پوشیدن آزادانه ی کفش و کیف السا و باقی پرنسس های والت دیزنی ؛ناراحت نیستم.


فقط دارم یادآوری میکنم که روزگار کودکی من و هم نسلام با چه تفکری و چقدر سیاه و سفید گذشت ..




موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۳
🔹🔹نیلگون 🔹🔹

نظرات  (۱۵)

آزاد کنن😏مگه مهمه!!!!
من واسه اون مراجع و قوانین حجاب رو قبول نکردم که آزادش کنن ناراحت شم😜
پاسخ:
معلومه که مهمه ..یه عمر یه تفکری رو به خوردمون دادند و وقتی پامون رفت لبِ گور،بفهمیم اون تفکر،اون اعتقاد اصلا مهم نبوده!
مگه مسخره شونیم شبنم؟؟؟
درسته که ما حجاب کامل رو خودمون انتخاب کردیم،اما این وسط اختیاری در کار نبود.جبر بوده.ترس بوده.
انتخاب بین حجاب کامل و ناقص بوده !
انتخاب ما در این حد بود و تفکری که همین مراجع محترم به جامعه مون تزریق کردن.همینا که بی روسری بودن رو حروم کردن!
شخصا اگه یه روز حلال کنند ( که اصلا بعید نمیبینم )ازشون نمیگذرم.ما چه گناهی کرده بودیم که تو این برهه ی زمانی و مکانی بدنیا اومدیم .. 
در ادامه ی صبحت های اضافه شده
اون که بعععععلههههه افسرده شدیم از این مزخرفات من دراوردی از دین
بدعت های مزخرفی که گند زدن به بچه گی و جوونی 😒
مدارس از همه گند تر که هنوز که هنوزه داغش تو دلمه خدا ازشون نگذره من که نمیگذرم
پاسخ:
خدا نگذره ازشون

این افراط و تفریط ها پدرمون و دراورده
اما از نگاه من 15سال دیگه اگر امام زمان ظهور کنن 
قطعا دین خیلی قشنگ تر و کامل تر به گوشمون خواهد رسید 
من چون شخصی بودم که خیلی بی حجاب بودم و خودم به این نتیجه رسیدم که حجاب داشته باشم
و با سختی هم به دستش اوردم یقین دارم اگر یک روز ازادی هم بدن قطعا روسریمو زمین نخواهم گذاشت
و یه نکته دیگه اینکه ماها تو خیابون روسری سرمونه این از نورخورشید و گرد و خاک و اینا هم محافظت میکنه موهامونو پس باعثاز بین رفتن موهامون نمیشه:)
پاسخ:
امام زمان ظهور کنند مطمئنا اول زمین رو از آدمای دزد و جانی و پست فطرت پاک میکنه.قطعا حجاب آخرین مساله ای هست که ایشون بخواد بهش رسیدگی کنه.
پوشش چیزیه که همه توش آزادن .. نباید ترس و جبری این وسط میبود.نباید اول و آخر دینداری رو تو حجاب خلاصه میکردن.

و درمورد نکته ی شما باید بگم که اتفاقا نور خورشید خیلی برای موها مفیده.خیلی ها موهاشون از بس که زیر مقنعه و روسری بوده و بهش هوا نرسیده،ریخته! این یه واقعیته.


من که بعید می دونم حتی ۱۰-۱۵ سال دیگه هم حجاب رو اختیاری کنن. وقتی هر اتفاقی تو کشور میفته رو به حجاب ربطش میدن؛ مگه میشه یه روزی بگن اختیاری شده؟
پاسخ:
با این اتفاقاتی که این روزها افتاده و دیدن گودزیلاهای دهه هشتادی؛ من بعید نمیبینم واقعا..
همیشه یه نسل فدا می‌شه تا نسلای بعدی راحت‌تر زندگی کنن... این از جمله قوانین ثابت و تلخ تاریخه...
پاسخ:
نسل سوخته ماییم ..
خودتا اجت نکن الانم دیر نشده حجابتو نصفه کن😁
وااای دیشب خواب خاک برسری دیدم 
از دست این ذهن خلاق من😂بعد از نظر واسه پستت خوابیدم خواب دیدم مردم نصفه نیمه لخت تو خیابون بودن بعد در تلاش بودم بابا و محمد داداشم نبینن😁😁

پاسخ:
میگم ازون روزی میترسم که بگن حلاله.من از برباد رفتن اعتقاداتم میترسم.اونوقت میگی حجابتو نصفه کن؟😐😒

واااای شبنم خیلی خوبی😂😂مگه ماهواره ندارین شما؟😁 یکی دوبار ببینند براشون عادی میشه.خودتو اجت نکن😁😁
عجیجم تو قران ایه داریم در مورد حدود پوشش زن قرآنو که نمیتونن عوض کنن
عوض هم کنن شما باور نکن
ماهواره نداوریم😛😁
پاسخ:
هیچ جای قرآن حدی برای حجاب تعیین نشده شبنم.

من که حلالشون نمی کنم، به اسم اسلام چه ضربه های به باورهامون زدن
پاسخ:
واقعا..
حجاب دستور خداست گلم:)
آیه قرانه
مراجع واجبش نکردن که مراجع لغوش کنن:)
این اتفاقات اخیر هم مثل چهارشنبه های سفید اساسی نخواهد داشت:)
این یه موهبت الهیه اگه قدرشو بدونیم
کسی که خلقمون کرده نیازمون و قطعا بهتر از هرکسی میدونه پس بر ما حجاب و قرار داد تا در ارامش باشیم
پاسخ:
عزیزم میدونم تو قرآن بهش اشاره شده :)
منتهی هیچ جا نگفته که واجبه.هیج جا نگفته چادر یا روسری سر کنید یا حجاب گردی صورت و مچ دست و پاست!
تو سوره ی احزاب برای شناخته نشدن زنان پیامبر ازشون خواسته شده که حجاب کنند.نه برای همه ی زنان مسلمان.
بله تو سوره ی نور هم بهش اشاره شده.اما لطفا آیات قبل و بعدش رو بخونید تا بدونید در رابطه با چه موضوعیه.

از اسلام فقط جهاد و حجابش رو علم کردند و بس!

حالا ما که از بچگی حجاب گرفتیم و سختیاشو هم به جون خریدیم. ایشالا که خدا ازمون قبول کنه و واجب بوده باشه.
و امیدوارم سر پیری بهمون نگن که شما آیات رو اشتباه تفسیر کرده بودید !

ولی هر جور حساب میکنم پونزده سال دیگه موهات سفید نیستا😁
پاسخ:
:)))

خب با فرض اینکه همچنان موهامو رنگ نکنم؛ به طور طبیعی تا اون موقع سفید میشه :(
واجب بودنش که واجبه:)
خدا اجرتون بده عزیزم...
نماز و روزه و حج و خمس و زکات و احترام به والدین و اینارم گفتن انصافا
جنت به بها دهند نه به بهانه
من که از گذشته درخشانم گفتم تو وبم🙈
پاسخ:
ممنون عزیزم :)

بله خمس زکات مالیات عوارض خروج عوارض ورود عوارض حقوق عوارض شهرداری و گمرک و مالیات بر ارزش افزوده و اوووووه :))


این همه بها داریم میدیم.امید است که تو بهشت انقدر ازمون نچاپن :)))


هممون میریم بهشت مسولین محترم میرن جهنم اونجا رو اباد کنن:)
پاسخ:
:)))
بله.هردینی قواعد و قوانین خودش رو داره که کسی که لباس اون دین رو بپوشه باید رعایت کنه
لیک
بد اونجاست که عقیده با سلیقه قاطی بشه

+واج ارایی ق بود:)))
پاسخ:
فاطمه جان هر دینی لباسی داره اما برای راهبه ها کشیش ها و خاخام ها و آخونداش..
مردم عادی آزادن هرجور میلشونه لباس بپوشند. 

+گفتم که از چی میترسم ..پنجاه سال پیش مراجع اومدن حجاب رو آزاد و حلال اعلام کردن که بعدش یه عده اومدن دوباره حرام کردن.
به دلم افتاده دوباره میان حلال میکنند و ما میمونیم و اعتقاداتی که ....هعییییییییی
این خط اینم نشون.ببینید کی گفتم اینارو.
دخترم
اون لباس پوشیدن هر دینی که گفتم استعاره بود:)
کلا منظورم قوانین هر دین بود

اون سلیقه و.. اونها منظورم سختگیری هایی که بعضا میشه

+یه سوال
مراجع حجاب رو کی آزاد کردند؟
پاسخ:
اها منظورت این بود :)

+قبل انقلاب.
واقعا؟؟
پاسخ:
اوهوم..معروفترینشون آیت الله طالقانی بود.
اینجا رو بخون 
http://fa.euronews.com/2018/01/31/hijab-in-iran-from-islamic-revolution-to-now

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.