" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

ایجاد سایت جدید

سرباز...٢

چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۳ ب.ظ


محل و تاریخ اعزام علی مشخص شد..

نمیدونم قوانین اعزام به خدمت دقیقا چجوریه اما من جایی خونده بودم که محل خدمت آموزشی نهایتا 500km با محل زندگی سرباز فاصله داره.اما علی افتاده جنوب کشور! از شمالی ترین نقطه ی ایران افتاده اطراف جنوب...اونم توی کدوم ارگان؟!سپاه پاسداران انقلاب اسلامی...

من فکر میکردم نهایتا ساری یا تهران میفته اموزشیش.اصلا اصلا تصور نمیکردم انقدر دور باشه.تو برهوت!جایی که حتی مرکز استان هم نیست!

مامانم که وقتی فهمید فشارش افتاد و غش کرد بنده خدا..بابا هم میگه نمیفرستمش..خودش که همش میخنده ..

منم هاج و واج این وسط نظاره گرم..نگران که بودم،بیشتر نگران شدم ..


دوستان خواهش میکنم اگر کسی این وسط راجب سربازی و ارگان ها و پادگان هاش اطلاعاتی داره به من هم بگه..

نمیدونم بعد از پست کردن دفترچه و اومدن تاریخ اعزام میشه معافیت گرفت یا نه ..نمیدونم تو این اوضاع بهم ریخته اصلا سربازی رفتن کار درستی هست یا نه...

نمیدونم واقعا هیچی نمیدونم.

تاریخ اعزام ده روز دیگه ست.

متاسفانه یا خوشبختانه توی سپاه آشنا هم نداریم .. آقایون پیج لطفا هر اطلاعاتی راجب سربازی رفتن تو سپاه دارید بهم بگین شاید اطلاعاتتون کمکمون کنه..




موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۰
🔹🔹نیلگون 🔹🔹

نظرات  (۸)

۱۰ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۸ آسـوکـآ آآ
به داداشم گفتم بری سربازی میام پشت در پادگانتون چادر میزنم که هر روز ببینمت...
خدا حفظ کنه داداشتو، واقعا تصور اینکه دور شن خیلی سخته...
پاسخ:
عزیزدلم :((
من ازین حرفا میزنم غیرتی میشه دعوام میکنه ...
سلامت باشی عزیزم ،خدا داداش تو رو هم حفظ کنه برات.
واقعا..
اصلا یه لحظه فکر دوریش هم باعث میشه دیوونه بشم..،
با بند پ میشه😐
 پی نوشت:
بند پ=پارتی😐
پاسخ:
امیدوارم بشه ..دعا کن 
عزیزم
خدا حفظ کنه داداشت رو
پاسخ:
سلامت باشی عزیزم
خدا عزیزان شما رو هم حفظ کنه ..

(توی استان شما افتاده حوا ..)
بیا حرف بزنیم
پاسخ:
اومدم.
نه بابا هیچ از این خبرا نیست، قوانبن نظام وظیفه این قدر سلیقه‌ایه که نمی‌شه روی هیچی‌اش حساب کرد. مثلا طبق قانون باید حقوق سرباز وظیفه 50 درصد حقوق رسمیِ هم‌درجه‌اش باشه اما عملاً حقوقی که مین یک چند صدم حقوق رسمیه (الان من با مدرک لیسانس و درجه گروهبان دومی، 170 تومان می‌گیرم)! طبق قوانینی که در عمل اجرا می‌شه نزدیک‌ترین پادگان آموزشی‌ای که ظرفیت داشته باشه سرباز رو اونجا می‌اندازن که البته ظرفیت پادگانا نسبت به بند «پ» قابلیت تغییر داره! حالا کدوم پادگان افتاده؟
خود من ساکن قزوینم، تک پسرم هستم اما آموزشیم کرمانشاه بودم که حدود 600 کیلومتر اون طرف‌تره. دوران آموزشی راحت‌ترین قسمت خدمته، درسته سخت می‌‌گذره اما خوش می‌گذره و شرافت داره به بقیه‌اش! درسته غربتش اذیت می‌کنه اما باز بهتر از قسمت یگان خدمته.
سربازی سپاه خیلی خوبه، حتی بدترین جای سپاهم باز بهتر از بهترین جای ارتش و ناجا و وزارت دفاعه. طبق قوانینی که الان هست (که البته استثنا به هر حال داره) تمام سربازا بعد از دوره آموزشی میفتن شهر محل سکونتشون مگر تخصص خاصی داشته باشن که لازم باشه اعزام بشن به مناطقی که بیشتر بهشون نیاز دارن. مثلاً ما یکی از دوستامون بود که دکتر آزمایشگاه بود، یه تخصص خاصی هم داشت (الان عنوانش یادم نیست) که جای این‌که بره تهران، رفت بندرعباس چون ظاهرا اون تخصص رو اون‌جا نداشتن و دقیقاً بابت همین فاصله زیاد بهش 45 روز کسر خدمت دادن، خودشم حدود دو ماه کسر خدمت جبهه پدر داشت، نزدیک به 3 ماه و نیم از خدمتش کم شد.
الان متوجه شدی من مترسکم یا بیش‌تر آدرس بدم؟ D:
پاسخ:
به به ببین کی اینجاست!جناب مترسک!

سلااام
بذار اول گله کنم ازت!!!
اقا چرا بستی رفتی؟

مگه ما چند تا مترسکِ مهندس تو بیان داشتیم؟
اخه چرا شاهنامه نویسی رو ول کردی😭من هنوز پنجشنبه ها ساعت ٦ که میشه دلم میخواد بیام وبت ادامه ی ماجراها رو بخونم :(

خدایی خیلی خیلی ناراحت شدم از بسته شدن وبلاگت.کاش دوباره بنویسی و خوشحالمون کنی.اینو جدی میگم ..
.
.
.
.
.
چی تو این کشور سلیقه ای نیست که اینیکیش نباشه؟!
١٧٠تومن؟
ماهی؟!!! یعنی خجالتشون نمیاد انقدر حقوق میدن به یه جوونی که عمرشو،وقتشو داره صرف خدمت به این نظام "مقدس"  میکنه؟!!

"پادگان ولیعصر اباده"
ما شمالی ترین نقطه ی مازندران زندگی میکنیم مترسک..یعنی چالوس،کرج،تهران،قم،اراک،اصفهان،یزد و فارس..!
هزار کیلومتر مسافت .. خیلی دوره :(
اتفاقا علی ما هم تک پسره .
چقدر به مامانم اینا گفت طلاق بگیرین من معاف بشم D:
 ولی قبول نکردن که :))

پناه برخدا....امیدوارم خوب باشه براش و آسون بگذره..اخه  هنوز خیلی بچه ست ..نخواست درس بخونه وگرنه الان باید درگیر انتخاب رشته ی کنکورش میبود..

مامانم یه روز خیلی جدی باهاش صحبت کرد،بهش گفت درس نخوندی؛ اجازه ی علافی نمیدم بهت! پس پاشو برو خدمت کن.اونم رفت دفترچه رو گرفت ثبت نام کرد.

نه خدا روشکر تخصص خاصی نداره D:

پدر منم جبهه بود..کارت ایثار هم گرفته بود خیلی وقت پیش ها،که گفته بودن تنها مزیت اون کارت،کسر خدمت پسرشه!که اونم مثل اینکه فقط برای بچه هایی که تا سال ٧٤ بدنیا اومدن کاربرد داره😐واسه متولدین بعد اون سال کم نمیشه😐😐😐

راستی از رزم هم معاف شده.خودش که میگه معافیت از رزم هیچ مزیتی نداره :/ اما مگه میشه؟ من فکر میکردم این یه امتیاز مثبته.
شرمنده‌ام به نحو عجیبی :(
قربان یو ^_^
من خودمم معاف از رزمم، عملاً فرق خاصی با بقیه ندارم اما یه آپشنه به هر حال! یعنی خیلی وقتا و خیلی چیزا رو به این بهونه می‌پیچونم! D:
یعنی مدرکش دیپلمه؟ ببین این‌که افتاده اون پادگان به خاطر مدرکشه چون فوق دیپلم و به بالا رو می‌فرستن کرمانشاه (که اصلاً به «هتل» معروفه و واقعاً هم همینه) از اون طرف حقوقشم کم‌تره، قرار به زور شنیدن هم باشه بچه‌های دیپلمه اولویت دارن (البته تو سپاه زور شنیدن به اون مفهومی که توی ارتش هست، نیست) و فقط می‌تونم بگم کاش کاش کاش یه خرده می‌خوند، حتی شده در حد یه فوق دیپلم یا لیسانس، حتی دانشگاه آزاد یا پیام نور هم باشه باز غنیمته و بهتر از هیچیه. فقط همین قدر بگم که من الان 50 روز مونده تا پایان خدمتم، یا به عبارتی حدود 20 ماه از خدمتم داره می‌گذره، طی این مدت یک بار هم کسی بهم «تو» نگفته، دیگه چیزای دیگه بماند. از پادگان آباده حقیقتش اطلاعی ندارم ولی در مجموع پادگانای سپاه همه‌شون یه سر و گردن بالاتر و بهتر از بقیه جاهان.
در مورد کسر خدمت والا من اطلاعات خاصی ندارم چون پدر خودم سرباز ارتش شاهنشاهی بوده (بخشی از فصل انتهایی «شاه‌نامه»!) و یکی-دو ماه بعد از 22 بهمن 57 خدمتش تموم می‌شه و طبیعتاً کسر خدمتی بابت اون دوران به کسی تعلق نمی‌گیره!
پاسخ:
دشمنت شرمنده :( 
کاش برگردی و همه رو سورپرایز کنی^_^

اره خب منم بهش میگم معاف از رزم،هرچی باشه از هیچی بهتره D:

دیپلمه.نخوند دیگه.همین دیپلمم با چند بار تغییر رشته از تجربی به انسانی و.. گرفت.
کلا خودشو خیلی درگیر مسائل نوجوونی و عشق و عاشقی و اینا کرد .. 
حیف واقعا.وگرنه خیلی باهوش بود..راحت میتونست ادامه تحصیل بده ولی نخواست.خیلی اذیتمون کرد سر درس خوندنش.

آره یه دوست کرمانشاهی دارم،میگه از نزدیک پادگان رد میشدم دیدم یه سرباز رو چمن ها تو هوای عالی دراز کشیده،ماسک خیار گذاشته رو صورتش و در حالِ ریلکسشنه! :))))))) :|

میدونم خیلی بنفعش بود اگه میخوند.
اونموقع میگفت نمیدونم چی دوست دارم بخونم،اگه برم دانشگاه علاف میشم،بیام بیرون ٢٤سالمه بدون کار و زندگی باید برم سربازی،بعد ٢٦سالگی خدمتم تموم بشه باید از صفر شروع کنم،اما اگه الان برم دیگه قال قضیه کنده میشه و درسمو میخونم و کار میکنم با خیال راحت!
منتهی الان که نزدیک رفتن شده انگشت اتهام رو گرفته سمت ما (البته بابا و مامان) که شما نذاشتین من درس بخونم گفتین برو خدمت!هی خون به دل همه مون میکنه!

+
(شاهنامه نگو که اشکم درمیاد :| :((( 
لاقل کانالش رو حذف نمیکردی..)

++مترسک واقعا ممنون بابت راهنماییات..صحبتات.. و اینکه  خیالمو راحت کردی از بابت این که سپاه از بقیه جاها بهتره.مرسی که هنوز مارو فراموش نکردی و سر میزنی.خیلی خوشحال شدم :)
خدا بهت خیر فراوون بده 🌹
حالا به هر حال ایشالا که خدمت خوبی رو از سر بگذرونه، دیگه کاریه که شده، از این به بعد مهمه ;)
باز اگه سوالی چیزی بود ایمیلم هست دیگه، در خدمتتونم :)
خیلی مخلصیم ^_^
پاسخ:
ان شاءالله 
امیدوارم که بعد از دوماهِ آموزشی ،محل خدمتش نزدیک خونه باشه.یا اینکه اونجا ظرفیتش پر باشه یه جای نزدیکتر بیفته.
ان شاءالله هرچی خیره دیگه... 
توکل به خدا 
الهی برای همه ی سربازها راحت بگذره دوران خدمتشون..


خیلی خیلی ازت ممنونم ^_^

عه تو داداش داری؟ من فکر میکردم تک بچه هستی :) 
والا سپاه همه ش پارتی بازیه 
بعد نگران نباش ، کمتر از ارتش و نیروانتظامی سخت میگیرن 
داداش خودم سرباز بابام بود  :) اصلا خدمت که نگو باقلوا براش بود 
آموزشی هم توی یکی از شهرستانای اطراف کرمانشاه افتاد 
باید دنبال یه پارتی سپاهی باشین تو شهر خودتون 

پاسخ:
تک دخترم.یه دونه داداش دارم که هفت سال از خودم کوچیکتره :)

خداروشکر که شماها میگید که سپاه بهتره نسبت به بقیه جاها..الهی که برای علی هم همینجوری باقلوا باشه D:

داداش من که آموزشی خیلی دور افتاده فاطمه...امیدوارم خدمتش نزدیک خودمون باشه ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی