" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

" نیـــلگـون "

به رنگِ آسمـــــان ..

ایجاد سایت جدید

3:04:46:28

دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴ ب.ظ


امروز صبح ساعت پنج دقیقه به هشت از خواب بیدار شدم.به خودم گوشزد کردم که در غیاب مادر مسئولیت امور خانه داری با من است و نباید بخوابم!

از تختم دل کندم و آبی به سر و صورت زدم مستقیم رفتم آشپزخونه.

تایمر گوشی رو روشن کردم تا ببینم چقدر کارها طول میکشه.

برنج رو پاک کردم و شستم و گذاشتم کنار.

سیب زمینی پوست کندم برای سرخ کردن و تهدیگ برنج.

بعد مواد کتلت رو آماده کردم.

سیب زمینی ها رو سرخ کردم و برنج رو آبکش.

آب کتری رو گذاشتم جوش بیاد برای صبحانه ای که نخورده بودیم.

سیب زمینی های سرخ شده رو کنار گذاشتم و کتلت ها رو سرخ کردم.

سس مخصوص رو آماده کردم.

عطر خوب کتلت ها پیچیده بود تو خونه و منم عین فرفره دور خودم میچرخیدم تا آشپزخونه مرتب باشه.

بعد چیدن ظرف ها توی ظرفشویی،میز صبحانه رو چیدم و با پدر و برادر صبحانه خوردیم.

و بعد جمع کردن میز صبحانه،رفتم حموم و سرویس ها رو شستم.

لباس ها رو جمع کردم و انداختم تو ماشین تا شسته بشن.

اتاق ها، مخصوصا اتاق بمب خورده ی برادر گرام رو جمع کردم و با جارو افتادم به جون خونه و یه جاروی حسابی زدم.

بعد نوبت گرد گیری و پهن کردن ملافه ها رو مبل ها رسید.

بعد لباس های شسته شده رو بردم رو بالکن پهن کردم.

لازم به ذکره که اون وسط ها مادر طی یک .تماس اعلام کرد که نیازی نیست امروز صبح بری سرکار. 

چون اول هفته س؛پدر به تنهایی بره مغازه ها رو باز کنه کافیه و تو بعدازظهر برو.خب من از خدا خواسته قبول کردم.

وقتی کارهام تموم شد تایمر رو استپ کردم.

3:04:46:28

طول کشید تا :غذا آماده بشه،آشپزخونه مرتب بشه؛ جارو زده بشه و گردگیری انجام بشه و سرویس و حموم خونه شسته بشه.لباس ها شسته و پهن بشه؛ خونه جمع و جور بشه مثل یه دسته گل بشه! 



خب در حال حاضر تو اتاقم در حاضر آفتاب گرفتنم! و دارم فکر میکنم که سه ساعت واقعا زمان زیادیه! نمیدونم کارها زیاد بودن؟ یا دست من تند نیست؟ یا بقیه زیادی تندن یا ساعت هشت صبح برای شروع این کارها دیره یا چی!

دارم فکر میکنم اگر همیشه همه ی این کارها روی دوش یک نفر باشه و تازه کار بیرونم بخواد انجام بده چقدر سخته واقعا! 

دارم فکر میکنم بعضی ها چطوری دست تنها به کارهای خونه و بیرونشون میرسند؟ تازه بعضی هاشون بچه داری میکنند و تازه دانشگاه هم میرن؟!

برام سواله چطوری واقعا؟؟؟؟!!!!


.

.

.

+ خوش بحال آقایون که یک عمرررر از انجام این کارها معافن و با خیال راحت میرن سرکارشون.😒😒😒 


++خدایا یه توان مضاعف و برکت صد چندان به وقت ما عطا کن لطفا ..آمین یا رب العالمین






موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۲
🔹🔹نیلگون 🔹🔹

روزمرگی

نظرات  (۵)

منم سه ساعتی طول میکشه این کارایی ک گفتی :)
ولی بعدش حس خوبیه که همه جا تمیز شده ^_^
پاسخ:
خب یعنی طبیعیه انقدر طول بکشه؟!یا چون من تاحالا خونه داری نکردم دستم تند نیست؟! :))

آره.البته این حس خوب تا قبل ناهار خوردن پایداره😫
بعدش دوباره خونه منفجر میشه :))
به به .. باریکلا خااانوم
من خودم یکی از اون آدمایی هستم که هم مدرسه میرم هم کار می کنم هم این کارها رو انجام میدم.
البته مدتی هست مدرسه رو نمیرم ولی بزودی مدرسه هم بهش اضافه میشه.
باریکلا . منم از این کارها می کنم گاهی توی خونه .

+اون پسری که تا به حال این کارها رو نکرده براش متاسفم . مرد هم باید کمک کنه توی کارهای خونه و گاهی غذا بپذه
+من همه این کارها رو می کنم و راضی هم هستم/ یعنی معاف نیستم. حتی اگر ازدواح هم کنم همسرم باید استراحتی داشته باشه.بهش استراحت می دم و خیلی کمکش می کنم تا جایی که بتونم و وقت داشته باشم سر کار نباشم . اینطوری خیلی بهتره.بار روی یک نفر نمی افته
پاسخ:
با تشکر فراوان :)))

خیلی خوبه که ازینکارا انجام میدید .به قول خودتون باریکلا 😆😆

+آره واقعا.بنظر منم یه مرد واقعی؛ تو کارهای خونه حضور مستمر و فعال داره😁
بنده از همین تریبون به همسر آینده ی شما تبریک میگم بابتِ همسر با درکی که نصیبش خواهد شد!
احسنت به شما :))
آقا من نفهمیدم چی شد!
گفتی سه ساعت زیاده؟ :||||
پاسخ:
گفتم "صبح" سه ساعت طول کشید انجام این کارهایی گفتم.
امور خانه داری فقط صبحِ یک روز سه ساعت زمان برد!

خب سه ساعت زیاد نیست؟
اگر بخوام به کار بیرون از خونه برسم تو مدت زمان کوتاه تری باید انجام بدم این کارها رو.(آیا میشه؟)

فکر کن ظهر ناهار بخوری دوباره باید آشپزخونه و ظرف ها رو جمع کنی
بعدِ یه استراحت کوتاه دوباره بری سرکار.
شب میای دوباره یه تایم باید بذاری شام حاضر کنی و بشوری و بسابی و ...

در کل طی یک روز،کارهای خونه خیلی بیشتر از سه ساعت میشه.یعنی اصلا تمومی نداره :/


صبح روز بعدم دوباره روز از نو ..


تشکرات فراوان
پاسخ:
🙏🏻🙏🏻🙏🏻
امان از کارهای خانه://///
هیییچ وقت خدا تمومی نداره و بدترش اینه که باز همون اشه و همون کاسه
سه ساعت...ایکن تفکر
خوبه اره همین حدودا طول میکشه
خدا قوت😉
پاسخ:
واقعا امان :///
دقیقا
عه خوبه شبنم؟ تو دیگه ککدبانویی تجربه ت بیشتر :)) میگی خوبه یعنی خوبه دیگه :دی
مچکرم ^_^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی